måndag 3 oktober 2016

Nya tag, oktober Ufo

Nej, inte heller den här månaden fick jag klart sockorna. Och nu har jag i alla fall haft lite sticktid. Närr jag rannsakar projektet konstaterar att jag helt enkelt inte gillar sockorna, varken färgen eller bomullskvaliten på Norogarnet jag använder, så nu får det vara nog. Oktober behöver ett annat ufo.

Hade tänkt sticka en stor filt till mitt nya hem men även här blev inte färgerna riktigt 100. Så nu tänker jag avsluta projektet och låta det bli en bebisfilt till nyfödda brorsdottern. Har inte riktigt koll på hur många rutor jag stickat hittils, men tror det är 10-11 stycken. Någon eller några till kan behöva stickas innan det är dags att montera.


Kanske behöver jag även sticka en ytterkant. Vi får se. Det är i alla fall ett klart roligare ufo för oktober än sockarna,


1 kommentar: