lördag 26 december 2015

Januari ufo och sammanfattning

Här är då mina ufo och wip.

Trekantssjal lättja: start 29 mars 2013. Jag vann garnet i en Knit and run tävlig. Ett väldigt lätt mönster. Varför jag inte gjort färdigt vet jag inte men någon måste gång under året så ska den färdigställas.

Reversible Brioche Scarf: start 28 augusti 2014. Denna var tänkt som present men jag har kommit fram till att den inte kommer passa mottagaren så den ska rivas upp.

Ravello: start 29 december 2014. Till mig. Det kom helt enkelt en massa annat emellan.

Beekeeper blanket: start 31 december 2014. 4 rutor blev det under året. Jag kommer ha som mål en i veckan i år. Tänkt att ha som mellanprojekt.

Kerstin: start 2 mars 1015. Tänkte göra nya halvvantar till mig men det kom annat emellan.

Ernsts tröja: start 14 juni 2015. Det kom.en mysteriestickning emellan och sen blev den liggande.

Holi: start 7 september 2015. Socktober och julklappar gjorde att holi hamnade på is.

Knit for tits: start 1 oktober 2015 månadens mönster i strumpklubben. Har stickat halva första skaftet. Sen blev det liggande för det kräver att man är uppmärksam och det har jag inte haft tid till riktigt.

Strumpor: start 12 oktober 2015 ett par helt vanliga slätstickade strumpor. Började med de under stepsocktober för att hs som nattningsstrumpor. Nu somnar Ernst själv och de har bara blivit liggande.

Fergus: start 20 oktober 2015. Fina strumpor från Anna. Fick dock stå tillbaka för julklapparna.

Tålamodspåsens julkalender: start 1 december 2015 en adventskalender stickning. Dock hann jag inte med att sticka på den för jag ville få färdigt Esthers julklappströja.

Sockan Anna: start 25 december 2015. Julklappen från barnen. Lades upp igår och resåren är klar.

Eftersom att vi ska flytta i  januari vill jag ha ett litet ufo. Sticktiden kommer bli minimal. Jag har valt att sticka färdigt mina slätstickade strumpor där jag stickat skaften. Bara hälar och fötter kvar.

1 kommentar:

  1. Smart val att ta ett litet UFO när du skall flytta. Vilken ordning du har på dina UFOn. Lycka till med UFO och flytt.

    SvaraRadera